Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri dâhilin kritik olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz harisçalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çkızılışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı konulemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek dâhilin yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı berenarı henüz harisçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme yapılmaz.

Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.

Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir öteki önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer rahatışı esenlar.

Bu dü meal, dâhilerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise erek henüz ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.

Fakat bu demek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz kazançlı evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.